X
popup-image

Zmysłownik

W modzie bardzo ważne są słowa. Zanim projektanci zaczną projektować kolekcję, malujemy jej wizję słowami. Nonszalancja, elegancja, streetwear są drogowskazami, które wszyscy w firmie musimy tak samo interpretować.

Arytonowskie barwy

To grupa kolorów, które tworzą bazę każdej kolekcji. Zamiast standardowej optycznej bieli i głębokiej czerni to złamana biel, niedokończona czerń. Do naszych standardowych kolorów należą też kruczy granat, skorupka jajka i camel.

Balans

Słowo klucz. Bo projektowanie wysokiej jakości produktów musi być „w punkt”: modne, ale niesezonowe; szlachetne, a przy tym nieostentacyjne; współczesne, ale nie przemijające.

Czas

Stan naprzemiennego uczucia strachu i ekscytacji. Emocje obecne na każdym etapie tworzenia — oczekiwania na pierwsze odszycie, dostawy tkaniny. Finalnie — zobaczenie gotowej kolekcji w salonie sprzedaży.

Czerń

Kolor powszechnie odbierany jako uniwersalny, pasujący do wszystkiego i każdemu. Tymczasem czerń bywa nietwarzowa i trudna w łączeniu z innymi kolorami. Stosując ten kolor w kolekcji, jesteśmy bardzo ostrożni. Musimy mieć pewność, że zarówno forma, jak i tkanina zrównoważą głuchość tego koloru.

Detal

Emanacja jakości i dbałości. W naszych kolekcjach wzmacnia współczesny i modny wydźwięk produktu, np. przemyślana stębnówka, guzik corozzo lub intrygujący zabieg konstrukcyjny.

Elegancja

To rodzaj estetyki, którą wyrażamy szlachetnością i harmonią, zarówno w jakości, kolorze, jak i formie. Jej sekret tkwi w prostocie, szukamy jej w każdej stylizacji.

Evercoat

Płaszcz idealny. Ponadczasowy, o uniwersalnej formie, z obszernym kapturem i paskiem. Szyty wyłącznie z surl alpaki — tkaniny najwyższej jakości zwanej wełną bogów lub skarbem Inków. w różnych odsłonach obecny w naszych kolekcjach od ponad 30 lat, od początku istnienia marki. Stworzony z pasji, z myślą o kobietach. Zawsze stylowy, otuli Cię miękkością, doskonały w każdej sytuacji. Płaszcz na zawsze.

Evergreen

Ponadczasowy klasyk — trencz, garnitur, jedwabna koszula, camelowa dyplomatka, biznesowa szmizjerka. Czyli to, co zawsze musi się znaleźć w szafe Patrizia Aryton i stanowi podstawę budowania wielu różnych stylizacji.

Harmonia

Estetyczna równowaga. To połączenie różnych środków wyrazu, które powodują, że żaden z elementów naszych kolekcji nie dominuje, ale każdy jest istotny.

Inspiracja

Wszystkie bodźce, które stają się dla nas zalążkiem kolekcji: piękne wnętrze, dobre książki, malarstwo, filmy, podróże, osoby, dla których projektujemy.

Elastyka

W naszej filozofii to znajomość zasad rządzących stylem po to, aby znaleźć własny sposób na ich interpretowanie, łamanie i zestawianie na nowo w zgodzie z własną wrażliwością.

Kolekcja

Całość tworząca szafę idealną, w której wszystko do siebie pasuje.

Kolory

To filtr, przez który oglądamy świat. Za ich pomocą tłumaczymy też emocje i dźwięki. Znalezienie palety barw, która wpisuje się we wrażliwość kolorystyczną naszej marki, stanowi impuls do rozpoczęcia prac nad kolekcją.

Kunszt

Skoncentrowanie na jakości i detalu, w którym atencja pomysłodawców i wykonawców jest szczególnie widoczna i decyduje o unikatowości produktu.

Luksus

wyjątkowe wrażenie, które czujesz, gdy nosisz nasze produkty. To efekt staranności, precyzji, skupienia projektanta, konstruktora, krawca.

Moodboard

Obraz myśli projektanta. Wszystko to, co nas inspiruje, przyklejamy na tablicę. Z tego kolażu myśli wyłania się linia estetyczna danego sezonu. Tutaj szczególne znaczenie mają kolory, ale też faktury i formy, które pojawiają się na zdjęciach. Jest to czasami zdjęcie marmuru, który potem znajdzie swoje odzwierciedlenie w princie, albo zdjęcie koralowej ryby, która będzie inspiracją letniej sukni.

Nonszalancja

Nieszablonowość, smak, mrugnięcie okiem. Elegancja z twistem, podana w taki sposób, który pozornie sprawia wrażenie przypadku.

Proces

Technicznie to 270 dni od momentu stworzenia moodboardu do uszycia gotowego produktu. Dla projektanta to nieustanne funkcjonowanie w świecie tkanin i poszukiwanie inspiracji. To czas różnych działań, zmian i emocji, który — zataczając koło — właściwie się nie kończy.

Projektowanie

Można powiedzieć, że to kreatywne poszukiwanie doskonałego połączenia, którego stałym partnerem jest inspiracja. Jego efektem jest znalezienie idealnej formy dla wybranej tkaniny we właściwym dla niej kolorze.

Sensualność

W modzie to wrażenie liryczności, które bardziej odczuwamy, niż widzimy. W procesie projektowania odnajdujemy ją w tkaninach wybieranych do kolekcji, bo oddziałują na nasze zmysły. Próbujemy wyrazić ją również w formach, które pozwalają oddać ruch sylwetki i tkaniny.

Sezon

W teorii istnieją dwa sezony wyznaczające rytm naszej pracy — wiosenno-letni i jesienno-zimowy. W praktyce pracujemy jednocześnie na kilku sezonach, na każdym w innym wymiarze. Gdy w sprzedaży jest kolekcja wiosenno-letnia, na naszej produkcji szyjemy nadchodzącą zimę, a dział projektowy już kończy pracę nad kolejnym sezonem wiosenno-letnim, który w sprzedaży pojawi się za półtora roku.

Skorupka jajka

Jeden z podstawowych kolorów naszej marki. To odcień wnętrza skorupki, który jest za chłodny, by nazwać go ecru, i za ciepły, aby powiedzieć, że jest szarością. Lubimy delikatne i subtelne połączenia tego koloru z jego sąsiednimi tonami, cieplejszymi i chłodniejszymi.

Smart casual

To stylizacja, skóra jest zbyt elegancka, by nazwać ją casualem, ale też zbyt komfortowa, by powiedzieć, że to biznesowy dress code. To takie zestawienie produktów, które nadaje się zarówno do pracy, jak i na weekend.

Streetwear

Stylizacja, która zwraca uwagę nieszablonowością, a jednocześnie jest utrzymana w dziennym charakterze.

Styl

Rozumiemy go jako sposób na wyrażenie swojej osobowości i wrażliwości w sposobie ubierania.

Sukces

To ocena końcowa. Zadowolenie i zaufanie klienta, które jest satysfakcją projektanta.

Tkanina

W rękach projektanta jest niczym glina dla rzeźbiarza, nabiera nowego życia, wymaga wyobraźni, zobaczenia jej w ruchu, by nabrała nowej formy.

Trend

Tendencja w modzie wyselekcjonowana | dopasowana do naszego DNA. Nie traktowana w sposób dosłowny, ale przekładana na język marki.

Warsztat

To nie tylko kwestia techniczna, to suma talentów, doświadczeń i intuicji.

Wrażliwość

To sztuka wyboru właściwego tonu, koloru lub chwytu tkaniny. Umiejętność dostrzegania czy też wyczuwania niuansów pomiędzy różnymi wartościami.

Wyzwania

Wszystko to, co papier przyjmie, a tkanina już nie. Wyzwaniem jest więc znalezienie takiego rozwiązania, które będzie zgodne z pierwotnym rysunkiem, ale z uwzględnieniem krawieckiego rzemiosła.

Zespół Patrizia Aryton

Zbiór wielu doświadczeń i różnych osobowości — kreatywnych, wrażliwych, szorstkich i twardych. Zderzenie różnych wizji, pomysłów i poglądów. Każdy jest tutaj sobą, dlatego tworzymy team idealny.

Zgrzyt kontrolowany

Takie zestawienie, które zgodnie z przyjętymi zasadami nie powinno do siebie pasować. Jednak z uwagi na kontekst, czyli np. wprowadzenie trzeciego koloru, połączenie to staje się bardziej intrygujące. Odbieramy je wówczas jako świeże i niebanalne.