O nas
Każdy model od pierwszej kreski projektanta, poprzez konstrukcję, dobór tkaniny oraz profesjonalne szycie jest starannie wykonany według najwyższych standardów jakości potwierdzonych certyfikatem ISO 9001:2008 z wykorzystaniem jednej z najbardziej nowoczesnych linii produkcyjnych w Polsce.
01 o nas
Do 2015 roku funkcjonowała pod nazwą ARYTON, w 26. rocznicę założenia firmy przeszła lifting wizualnej komunikacji, PATRIZIA ARYTON stała się oficjalną nazwą marki. Nowy wizerunek marki tworzy Patrycja Cierocka, Dyrektor Kreatywna. Pod jej bacznym okiem powstają kolekcje w duchu nowoczesnej klasyki. Ekskluzywne tkaniny, wyrafinowane kolory oraz wysokie krawiectwo są najważniejszymi atrybutami marki.
O nas
02
lokalizacja
Kolekcje marki Patrizia Aryton powstają w wyjątkowym otoczeniu. Siedziba marki zlokalizowana jest 30 km od Gdańska, pośród trzech jezior kaszubskich – Białego, Raduńskiego i Jeziora Kłodno, stanowiących część tzw. Szwajcarii Kaszubskiej. To kraina około 700 jezior, rzek, dzikich plaż i gęstych malowniczych
Lokalizacja
To w tym miejscu znajdują się pracownie projektowe i konstrukcyjne, krojownia, szwalnia, dział kontroli jakości, magazyn, biura oraz przyfabryczny salon sprzedaży z wyjściem na brzeg jeziora. Tutaj od niemal trzydziestu lat bije serce marki, to tutaj powstało niemal 10 000 projektów, na których podstawie można prześledzić nie tylko zmieniające się trendy w modzie światowej, ale też styl i upodobania klientek. To świadectwo korzeni marki, poszukiwań nowych niepowtarzalnych rozwiązań i ciągłego doskonalenia z szacunku dla Klienta.lasów, uznawana za jedną z najpiękniejszych w Polsce.
Nagrody
03
nagrody
Firma ARYTON została wielokrotnie uhonorowana licznymi nagrodami. Ma na swoim koncie aż 6 tytułów Doskonałości Mody oraz inne liczne wyróżnienia.
04
kalendarium
Od medali na targach i rozmiarów S tożsamych z pięćdziesiątką, przez plejadę UZNANYCH PROJEKTANTÓW w roli szefów artystycznych i modelek w sesjach marki, po sukcesy w pokazach, metamorfozę salonów i rebranding. Historia Arytonu to historia ćwierćwiecza POLSKIEJ MODY.
Danuta i Ryszard Cieroccy zakładają firmę Aryton. Do Chmielna zjeżdżają krawcowe, szwaczki, konstruktorki. Aryton początkowo szyje na zlecenie.
1984
Danuta i Ryszard Cieroccy zakładają firmę Aryton. Do Chmielna zjeżdżają krawcowe, szwaczki, konstruktorki. Aryton początkowo szyje na zlecenie.
Pierwsze kolekcje własne. Zgodnie z panującą modą, linia jest luźna - w rozmiarze S mieściła się sylwetka o rozmiarze 50. Długości – głównie maksi. Swoje rządy zaczyna moda na intensywne kolory – zielenie, amaranty i czerwienie.
1990
Pierwsze kolekcje własne. Zgodnie z panującą modą, linia jest luźna - w rozmiarze S mieściła się sylwetka o rozmiarze 50. Długości – głównie maksi. Swoje rządy zaczyna moda na intensywne kolory – zielenie, amaranty i czerwienie.
1991
Pobyt dwóch konstruktorów marki w fabryce Giorgio Armaniego we Włoszech tuż przed przyjęciem zlecenia szycia dla włoskich firm. W związku z zamówieniami Aryton otrzymuje specjalistyczne włoskie maszyny oraz know-how.
Otwarcie sklepu przyfabrycznego. Początkowo można w nim kupić głównie podszewki, guziki, tkaniny. Ubrania – chwilę później, po tym jak Aryton jako jedyny pokazuje na Targach Poznańskich płaszcze w nasyconych kolorach. Feeria barw i świetne krawiectwo przynoszą pierwszy Złoty Medal.
1992
Siedzibę firmy odwiedza Pierwsza Dama Danuta Wałęsa. Przymierza efektowny kapelusz w stylu New Look Christiana Diora.
1994
Siedzibę firmy odwiedza Pierwsza Dama Danuta Wałęsa. Przymierza efektowny kapelusz w stylu New Look Christiana Diora.
Do zespołu trafia Rafał Michalak z MMC i projektuje pierwszą dopasowaną dyplomatkę z zaszewką i wstawianym rękawem. Wspominany w firmie do dziś ze względu na szarmanckie maniery, nieodłączną czapkę w kliny i artystowsko zamotany szal. Oraz za zdobyte dzięki niemu nagrody na Targach Poznańskich. W tym samym roku Mariusz Szarek, dziś spec mody męskiej, wprowadza w płaszczu taliowaną górę, zachowując jego szeroki dół. Zapamiętany jako perfekcjonista - cięcia w płaszczach przesuwał nawet o pięć milimetrów. Sesję z Arytonem w „Twoim Stylu” tworzą Barbara Czartoryska i Sławek Blaszewski.
1995
1996
Andrzej Foder, dzisiejszy dyrektor warszawskiej uczelni MSKPiU, zostaje szefem artystycznym marki i wprowadza innowacyjną taśmę z piór. Marka inicjuje kryte zamki, będące dla jej fachowców szkołą precyzji. Trendy sezonu: błękit paryski oraz eksplozja bordo, zaprezentowana w zniewalającej wg ówczesnych standardów stylizacji podczas Targów Poznańskich.
Luigina Zagni przywozi z Włoch rewolucję w konstrukcji. Zmniejsza podkrój pachy, przybliża modele do ciała. Wprowadzenie taśmy malarskiej jest zaskoczeniem dla konstruktorek, ale znacznie upraszcza pracę. Taśma stosowana jest do dziś. Do 2004 roku zakład odwiedzają włoskie konstruktorki, przez co w firmie zostają wprowadzone obowiązkowe lekcje języka włoskiego. Przełom wieków to także wprowadzenie komputerowego szycia kieszeni, cuttera na krojowni i skomputeryzowanie konstrukcji. W wyłogach płaszcza pojawia się stójka.
1998
2000
Tomasz Ossoliński na pokładzie Arytonu. Zapamiętany ze względu na swoje koszule z zaszewkami, co w świecie męskiej mody jest wówczas absolutną nowością.
Modelką sesji Arytonu w „Twoim Stylu” jest Karolina Malinowska. Fotografuje Marcin Tyszka. To jego kolejna sesja dla marki. Tę z 1997 roku dla „Pani” współtworzy wraz ze stylistką Alicją Kowalską.
2002
Modelką sesji Arytonu w „Twoim Stylu” jest Karolina Malinowska. Fotografuje Marcin Tyszka. To jego kolejna sesja dla marki. Tę z 1997 roku dla „Pani” współtworzy wraz ze stylistką Alicją Kowalską.
Doskonałość Mody „Twojego Stylu” z rąk ówczesnej wicenaczelnej Joanny Bojańczyk po raz pierwszy trafia do Arytonu. Kolejne – w 2005, 2006, 2007 i 2013 roku.
2003
Doskonałość Mody „Twojego Stylu” z rąk ówczesnej wicenaczelnej Joanny Bojańczyk po raz pierwszy trafia do Arytonu. Kolejne – w 2005, 2006, 2007 i 2013 roku.
Pierwsza komplementarna kolekcja Patrycji Cierockiej-Szumichory „Casablanca”.
2004
2006
Kampania z Danutą Stenką. Artyści interpretują zdjęcia z sesji w wybranej przez siebie technice. W efekcie w reklamach prasowych pojawiają się zdjęcia obrazów. Z czasem zostają one sprzedane podczas akcji charytatywnej.
Patrycja Cierocka-Szumichora obejmuje stanowisko głównego projektanta.
2009
Patrycja Cierocka-Szumichora obejmuje stanowisko głównego projektanta.
Zmiana logotypu. Litery pisane zostają zastąpione drukowanymi.
2010
Zmiana logotypu. Litery pisane zostają zastąpione drukowanymi.
Nagroda Diamentowej Firmy miesięcznika „Forbes”. Przyznana także w 2012 roku.
2011
Inspiracją kolekcji na wiosnę i lato są symbole stylu lat 50. i 60. – Sophia Loren, Audrey Hepburn, Grace Kelly i Twiggy. Ambasadorką marki zostaje Małgorzata Kożuchowska.
2012
Inspiracją kolekcji na wiosnę i lato są symbole stylu lat 50. i 60. – Sophia Loren, Audrey Hepburn, Grace Kelly i Twiggy. Ambasadorką marki zostaje Małgorzata Kożuchowska.
Znakomite recenzje pokazu Arytonu podczas Fashion Philosophy Fashion Week w Łodzi. Spektakularne płaszcze oversize z przeskalowanymi klapami i kołnierzami, peleryny, lakierowane skóry i połysk – pokaz należy do najszerzej komentowanych. Twarzą kampanii zostaje Asia Piwka.
2013
Inspiracją kolekcji na wiosnę i lato są symbole stylu lat 50. i 60. – Sophia Loren, Audrey Hepburn, Grace Kelly i Twiggy. Ambasadorką marki zostaje Małgorzata Kożuchowska.
Nowy koncept salonów. Jako pierwszy metamorfozę przechodzi sklep w poznańskim Starym Browarze.
2014
Nowy koncept salonów. Jako pierwszy metamorfozę przechodzi sklep w poznańskim Starym Browarze.
Rebranding marki. Aryton dostaje imię Patrizia.
2015
Rebranding marki. Aryton dostaje imię Patrizia.
i wciąż się rozwijamy!