NIEZŁA HISTORIA
Od medali na targach i rozmiarów S tożsamych z pięćdziesiątką, przez plejadę UZNANYCH PROJEKTANTÓW w roli szefów artystycznych i modelek w sesjach marki, po sukcesy w pokazach, metamorfozę salonów i rebranding. Historia Arytonu to historia ćwierćwiecza POLSKIEJ MODY.
1989
Danuta i Ryszard Cieroccy zakładają firmę Aryton. Do Chmielna zjeżdżają krawcowe, szwaczki, konstruktorki. Aryton początkowo szyje na zlecenie.
1989
Danuta i Ryszard Cieroccy zakładają firmę Aryton. Do Chmielna zjeżdżają krawcowe, szwaczki, konstruktorki. Aryton początkowo szyje na zlecenie.1990
Pierwsze kolekcje własne. Zgodnie z panującą modą, linia jest luźna - w rozmiarze S mieściła się sylwetka o rozmiarze 50. Długości – głównie maksi. Swoje rządy zaczyna moda na intensywne kolory – zielenie, amaranty i czerwienie.
1991
Pobyt dwóch konstruktorów marki w fabryce Giorgio Armaniego we Włoszech tuż przed przyjęciem zlecenia szycia dla włoskich firm. W związku z zamówieniami Aryton otrzymuje specjalistyczne włoskie maszyny oraz know-how.1992
Otwarcie sklepu przyfabrycznego. Początkowo można w nim kupić głównie podszewki, guziki, tkaniny. Ubrania – chwilę później, po tym jak Aryton jako jedyny pokazuje na Targach Poznańskich płaszcze w nasyconych kolorach. Feeria barw i świetne krawiectwo przynoszą pierwszy Złoty Medal.1994
Siedzibę firmy odwiedza Pierwsza Dama Danuta Wałęsa. Przymierza efektowny kapelusz w stylu New Look Christiana Diora.
1994
Siedzibę firmy odwiedza Pierwsza Dama Danuta Wałęsa. Przymierza efektowny kapelusz w stylu New Look Christiana Diora.1995
Do zespołu trafia Rafał Michalak z MMC i projektuje pierwszą dopasowaną dyplomatkę z zaszewką i wstawianym rękawem. Wspominany w firmie do dziś ze względu na szarmanckie maniery, nieodłączną czapkę w kliny i artystowsko zamotany szal. Oraz za zdobyte dzięki niemu nagrody na Targach Poznańskich. W tym samym roku Mariusz Szarek, dziś spec mody męskiej, wprowadza w płaszczu taliowaną górę, zachowując jego szeroki dół. Zapamiętany jako perfekcjonista - cięcia w płaszczach przesuwał nawet o pięć milimetrów. Sesję z Arytonem w „Twoim Stylu” tworzą Barbara Czartoryska i Sławek Blaszewski.1996
Andrzej Foder, dzisiejszy dyrektor warszawskiej uczelni MSKPiU, zostaje szefem artystycznym marki i wprowadza innowacyjną taśmę z piór. Marka inicjuje kryte zamki, będące dla jej fachowców szkołą precyzji. Trendy sezonu: błękit paryski oraz eksplozja bordo, zaprezentowana w zniewalającej wg ówczesnych standardów stylizacji podczas Targów Poznańskich.1998
Luigina Zagni przywozi z Włoch rewolucję w konstrukcji. Zmniejsza podkrój pachy, przybliża modele do ciała. Wprowadzenie taśmy malarskiej jest zaskoczeniem dla konstruktorek, ale znacznie upraszcza pracę. Taśma stosowana jest do dziś. Do 2004 roku zakład odwiedzają włoskie konstruktorki, przez co w firmie zostają wprowadzone obowiązkowe lekcje języka włoskiego. Przełom wieków to także wprowadzenie komputerowego szycia kieszeni, cuttera na krojowni i skomputeryzowanie konstrukcji. W wyłogach płaszcza pojawia się stójka.2000
Tomasz Ossoliński na pokładzie Arytonu. Zapamiętany ze względu na swoje koszule z zaszewkami, co w świecie męskiej mody jest wówczas absolutną nowością.2002
Modelką sesji Arytonu w „Twoim Stylu” jest Karolina Malinowska. Fotografuje Marcin Tyszka. To jego kolejna sesja dla marki. Tę z 1997 roku dla „Pani” współtworzy wraz ze stylistką Alicją Kowalską.
2003
Doskonałość Mody „Twojego Stylu” z rąk ówczesnej wicenaczelnej Joanny Bojańczyk po raz pierwszy trafia do Arytonu. Kolejne – w 2005, 2006, 2007 i 2013 roku.
2003
Doskonałość Mody „Twojego Stylu” z rąk ówczesnej wicenaczelnej Joanny Bojańczyk po raz pierwszy trafia do Arytonu. Kolejne – w 2005, 2006, 2007 i 2013 roku.2004
Pierwsza komplementarna kolekcja Patrycji Cierockiej-Szumichory „Casablanca”.2006
Kampania z Danutą Stenką. Artyści interpretują zdjęcia z sesji w wybranej przez siebie technice. W efekcie w reklamach prasowych pojawiają się zdjęcia obrazów. Z czasem zostają one sprzedane podczas akcji charytatywnej.2009
Patrycja Cierocka-Szumichora obejmuje stanowisko głównego projektanta.
2010
Zmiana logotypu. Litery pisane zostają zastąpione drukowanymi.
2010
Zmiana logotypu. Litery pisane zostają zastąpione drukowanymi.2011
Nagroda Diamentowej Firmy miesięcznika „Forbes”. Przyznana także w 2012 roku.2012
Inspiracją kolekcji na wiosnę i lato są symbole stylu lat 50. i 60. – Sophia Loren, Audrey Hepburn, Grace Kelly i Twiggy. Ambasadorką marki zostaje Małgorzata Kożuchowska.
2012
Inspiracją kolekcji na wiosnę i lato są symbole stylu lat 50. i 60. – Sophia Loren, Audrey Hepburn, Grace Kelly i Twiggy. Ambasadorką marki zostaje Małgorzata Kożuchowska.2013
Znakomite recenzje pokazu Arytonu podczas Fashion Philosophy Fashion Week w Łodzi. Spektakularne płaszcze oversize z przeskalowanymi klapami i kołnierzami, peleryny, lakierowane skóry i połysk – pokaz należy do najszerzej komentowanych. Twarzą kampanii zostaje Asia Piwka.
2014
Nowy koncept salonów. Jako pierwszy metamorfozę przechodzi sklep w poznańskim Starym Browarze.
2014
Nowy koncept salonów. Jako pierwszy metamorfozę przechodzi sklep w poznańskim Starym Browarze.2015
Rebranding marki. Aryton dostaje imię Patrizia.