Od medali na targach i rozmiarów S tożsamych z pięćdziesiątką, przez plejadę UZNANYCH PROJEKTANTÓW w roli szefów artystycznych i modelek w sesjach marki, po sukcesy w pokazach, metamorfozę salonów i rebranding. Historia Arytonu to historia ćwierćwiecza POLSKIEJ MODY.

1989

1989

Danuta i Ryszard Cieroccy zakładają firmę Aryton. Do Chmielna zjeżdżają krawcowe, szwaczki, konstruktorki. Aryton początkowo szyje na zlecenie.

1990

Pierwsze kolekcje własne. Zgodnie z panującą modą, linia jest luźna - w rozmiarze S mieściła się sylwetka o rozmiarze 50. Długości – głównie maksi. Swoje rządy zaczyna moda na intensywne kolory – zielenie, amaranty i czerwienie.

1990

1991

Pobyt dwóch konstruktorów marki w fabryce Giorgio Armaniego we Włoszech tuż przed przyjęciem zlecenia szycia dla włoskich firm. W związku z zamówieniami Aryton otrzymuje specjalistyczne włoskie maszyny oraz know-how.

1992

Otwarcie sklepu przyfabrycznego. Początkowo można w nim kupić głównie podszewki, guziki, tkaniny. Ubrania – chwilę później, po tym jak Aryton jako jedyny pokazuje na Targach Poznańskich płaszcze w nasyconych kolorach. Feeria barw i świetne krawiectwo przynoszą pierwszy Złoty Medal.

1994

1994

Siedzibę firmy odwiedza Pierwsza Dama Danuta Wałęsa. Przymierza efektowny kapelusz w stylu New Look Christiana Diora.

1995

Do zespołu trafia Rafał Michalak z MMC i projektuje pierwszą dopasowaną dyplomatkę z zaszewką i wstawianym rękawem. Wspominany w firmie do dziś ze względu na szarmanckie maniery, nieodłączną czapkę w kliny i artystowsko zamotany szal. Oraz za zdobyte dzięki niemu nagrody na Targach Poznańskich. W tym samym roku Mariusz Szarek, dziś spec mody męskiej, wprowadza w płaszczu taliowaną górę, zachowując jego szeroki dół. Zapamiętany jako perfekcjonista - cięcia w płaszczach przesuwał nawet o pięć milimetrów. Sesję z Arytonem w „Twoim Stylu” tworzą Barbara Czartoryska i Sławek Blaszewski.

1996

Andrzej Foder, dzisiejszy dyrektor warszawskiej uczelni MSKPiU, zostaje szefem artystycznym marki i wprowadza innowacyjną taśmę z piór. Marka inicjuje kryte zamki, będące dla jej fachowców szkołą precyzji. Trendy sezonu: błękit paryski oraz eksplozja bordo, zaprezentowana w zniewalającej wg ówczesnych standardów stylizacji podczas Targów Poznańskich.

1998

Luigina Zagni przywozi z Włoch rewolucję w konstrukcji. Zmniejsza podkrój pachy, przybliża modele do ciała. Wprowadzenie taśmy malarskiej jest zaskoczeniem dla konstruktorek, ale znacznie upraszcza pracę. Taśma stosowana jest do dziś. Do 2004 roku zakład odwiedzają włoskie konstruktorki, przez co w firmie zostają wprowadzone obowiązkowe lekcje języka włoskiego. Przełom wieków to także wprowadzenie komputerowego szycia kieszeni, cuttera na krojowni i skomputeryzowanie konstrukcji. W wyłogach płaszcza pojawia się stójka.

2000

Tomasz Ossoliński na pokładzie Arytonu. Zapamiętany ze względu na swoje koszule z zaszewkami, co w świecie męskiej mody jest wówczas absolutną nowością.

2002

Modelką sesji Arytonu w „Twoim Stylu” jest Karolina Malinowska. Fotografuje Marcin Tyszka. To jego kolejna sesja dla marki. Tę z 1997 roku dla „Pani” współtworzy wraz ze stylistką Alicją Kowalską.

2002
2003

2003

Doskonałość Mody „Twojego Stylu” z rąk ówczesnej wicenaczelnej Joanny Bojańczyk po raz pierwszy trafia do Arytonu. Kolejne – w 2005, 2006, 2007 i 2013 roku.

2004

Pierwsza komplementarna kolekcja Patrycji Cierockiej-Szumichory „Casablanca”.

2006

Kampania z Danutą Stenką. Artyści interpretują zdjęcia z sesji w wybranej przez siebie technice. W efekcie w reklamach prasowych pojawiają się zdjęcia obrazów. Z czasem zostają one sprzedane podczas akcji charytatywnej.

2009

Patrycja Cierocka-Szumichora obejmuje stanowisko głównego projektanta.

2009
2010

2010

Zmiana logotypu. Litery pisane zostają zastąpione drukowanymi.

2011

Nagroda Diamentowej Firmy miesięcznika „Forbes”. Przyznana także w 2012 roku.

2012

2012

Inspiracją kolekcji na wiosnę i lato są symbole stylu lat 50. i 60. – Sophia Loren, Audrey Hepburn, Grace Kelly i Twiggy. Ambasadorką marki zostaje Małgorzata Kożuchowska.

2013

Znakomite recenzje pokazu Arytonu podczas Fashion Philosophy Fashion Week w Łodzi. Spektakularne płaszcze oversize z przeskalowanymi klapami i kołnierzami, peleryny, lakierowane skóry i połysk – pokaz należy do najszerzej komentowanych. Twarzą kampanii zostaje Asia Piwka.

2013
2014

2014

Nowy koncept salonów. Jako pierwszy metamorfozę przechodzi sklep w poznańskim Starym Browarze.

2015

Rebranding marki. Aryton dostaje imię Patrizia.

2015
Loading...