X
popup-image

Nero - nowa linia
w kolekcji Patrizii Aryton

Czerń jako „kolor niezrozumiany”

Czerń jest wyjątkową barwą, zwaną niekiedy „niezrozumianym kolorem”. W różnych kulturach ma inne, często bardzo odległe, znaczenie. W kulturze Starożytnego Egiptu była symbolem życia, w Chinach do dzisiaj symbolizuje nieśmiertelność, natomiast w kulturze europejskiej i amerykańskiej od zawsze oznacza żałobę. W XX wieku symbolika czerni została poszerzona o takiej pojęcia jak luksus, elegancja oraz władza.

Zgodnie z etykietą ubioru czerń jest idealnym kolorem na wieczorowe wyjścia. Szczególne miejsce czerni w naszej kulturze i dress codzie powoduje, że nie zaleca się noszenia tego koloru w stylizacjach dziennych, natomiast w stylizacji na wystawne przyjęcie lub koktajl nie da się zastąpić tej barwy inną.

Znając wagę koloru czarnego w naszej kulturze i etykiecie ubioru, warto mieć świadomość, że czerń jest kolorem bardzo wymagającym. Z jednej strony – nakłada na nas obowiązek precyzyjnego makijażu oraz dobrze ułożonych włosów (w przeciwnym wypadku może wzmocnić nasze niedoskonałości). Z drugiej strony wymaga od projektantów wiedzy na temat właściwego podejścia do tego koloru - splot i skład tkaniny na czerń należy wybrać w taki sposób, aby kolor ten nie wydawał się „głuchy”.

To właśnie z myślą o tych momentach, kiedy wiemy, że czerń jest idealnym wyborem, stworzyliśmy linię NERO. Jest to linia, w której operujemy kolorem czarnym w sposób świadomy. Czerń proponujemy tu w wydaniu wieczorowym, czyli poprzez połączenie z soczystą barwą oraz cekinami. Ze świadomością, że w godzinach wieczornych takie zestawy nie mają sobie równych.

Inspiracja linii Nero

Co było inspiracją dla powstania tej premierowej linii Nero? Kobieta we fleszach sukcesu, która lubi bawić się modą, której styl najlepiej określa power look lat 80. Mocno zaakcentowane ramiona, optycznie podkreślają wąską talię budując bardzo kobiecą sylwetkę. Taką proporcję wprowadził na wybiegi Armani w latach 80. Ta sylwetka zgodna z ideą „Dress for success”, dodawała pewności siebie, a kobieta ubrana w ten sposób czuła się jak asertywna business Woman.

Kolor zielony niczym z kostki Rubika jest mocnym akcentem tego power looku. Zestaw garniturowy ozdobiony jest biżuteryjnymi guzikami, w czarnej wersji kolorystycznej prezentuje się bardzo szykownie, jest również doskonałym zestawem do pracy wymagającej eleganckiego dress codu. Alternatywą dla garnituru jest piękna suknia w kolorze nasyconej zieleni, kopertowe założenie tworzy efektowny dekolt i wysmukla sylwetkę.

Lata 80 to również moda na ubrania sportowe. Nie koniecznie są one wyczynowe, ale za to powinny być efektowne. Takie zestawy znajdziemy wśród stylizacji Madonny, Jane Fondy czy Księżnej Diany. Inspirując się tym trendem zaprojektowałyśmy set z jogging trousers i bluzą z kapturem oraz sukienkę. Modele te wykonane z żakardowej dzianiny z metalicznym połyskiem lurexowej nitki w połączeniu ze złotymi sandałkami przywodzą na myśl styl glamour.

Celebrowanie kobiecości w stylu power look to propozycja niczym z planu filmowego Dynastii czy Miami Vice. Efektowne cekiny w zestawieniu z klasycznym garniturem i uzupełnione o kamizelkę są świetną propozycją na event i wieczorne okazje. Marynarka o wydłużonej formie może być noszona z szerokimi spodniami lub dopasowanymi ciemnymi jeansami, które w latach 80 trafiły za sprawą Calvina Klein na wybiegi mody, zyskując nie przemijającą popularność. Ważnym dodatkiem w obu stylizacjach będą oczywiście szpilki. Dla pań preferujących ultra kobiece fasony, mamy w ofercie sukienkę o lekko dopasowanej lini, pięknie podkreślającej figurę. Dzięki zaznaczonym poduszkami ramionom talia staje się jeszcze smuklejsza, a kobieta zyskuje w niej efekt power look. „Dress for success” to hasło najlepiej oddaje klimat naszej kolekcji.