X
popup-image

Kulisy powstawania kampanii

Jakie były jej początki, jak toczyły się poszukiwania bohaterek i jak ze startem kampanii trafiliśmy w sam środek pandemii…

Zanim kampania „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą” stała się kampanią, najpierw była jednym z pomysłów na świętowanie 30-lecia istnienia marki Patrizia Aryton. W kolejnym kroku awansowała do rangi misji marki kończąc w konsekwencji na podium jako strategia komunikacji. Do udziału w projekcie postanowiliśmy zaprosić kobiety z kilku wybranych miast Polski. Kryteria wyboru kandydatek do projektu po wielu dyskusjach udało nam się zamknąć w jednym zdaniu:

Nasza bohaterka musi zostawiać wokół siebie kawałek świata lepszym, niż go zastała

Casting

Castingu oczywiście nie było, bo to nie ten rodzaj projektu. Ale same „prace rekrutacyjne” to trochę temat na książkę, a przynajmniej na rozdział. Poszukiwania prowadziliśmy wielokanałowo - przez znajomych, personel salonów, internet i różne inne drogi. Nie było łatwo, ponieważ nie szukaliśmy celebrytek ani osób rozpoznawalnych z racji np. wykonywanego zawodu. Trwały tak naprawdę kilka miesięcy.

Pierwszy
kontakt

Niejednokrotnie trudne było samo nawiązanie kontaktu, bo nie do każdej z pań byliśmy w stanie ustalić bezpośredni numer telefonu. Często ten pierwszy kontakt następował przez Facebooka czy Instagrama. Reakcje były bardzo różne, część pań traktowała w pierwszym odruchu zaproszenie jako żart, nie wierząc, że taki projekt w ogóle powstaje. Po drugie nie dowierzały, że to marka chce zostać ambasadorem realizowanych przez nie idei. Część z nich znała lub kojarzyła markę, część zupełnie nie. W momencie, kiedy zaczynały zapoznawać się z naszą wcześniejszą komunikacją, wszystko stawało się już nieco prostsze.

Pierwsze
spotkanie

Pierwsza sesja zdjęciowa, w której jednego dnia wszystkie panie brały udział, realizowana była w studio warszawskim. Założyliśmy, że wszystkie panie będę miały zdjęcia tego samego dnia. Do tego momentu kompletnie nie znałyśmy się osobiście. Dzień przed sesją zaprosiliśmy panie, przedstawicieli marki i zespół pracujący przy sesji na wspólną zapoznawczą kolację, podczas której na żywo mogliśmy posłuchać ich opowieści o sobie. Każda z tych historii to świetny materiał na kolejne książki, a spotkanie obcych osób błyskawicznie przybrało formę spotkania bliskich ludzi, którzy nadrabiają stracony czas.

Start
kampanii

8 marca, po mniej więcej rocznych przygotowaniach, kolejnych sesjach indywidualnych w miastach bohaterek i serii wywiadów, kiedy wszystko było dopięte na ostatni guzik, a data startu kampanii precyzyjnie przemyślana i wybrana, nastąpił start kampanii. Chwilę przed ogłoszeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemiologicznego… W pierwszej chwili wydawało nam się, że to może „spalić’ kampanię, ale tak naprawdę okoliczności, w których wszyscy nagle znaleźliśmy się z dnia na dzień, spowodowały, że głębokie i prawdziwe wartości jeszcze mocniej zyskały na znaczeniu. A takie właśnie wartości prezentują nasze bohaterki. To kobiety absolutnie niezwykłe, które od początku są dla nas ogromną inspiracją, i wierzymy, że taką samą inspiracją będą dla Was. Poznajcie je